Denken & Bewegen & AT principes

HOOFD-NEK-RUG ALS BASIS

De methode is niet direct een ‘dat-moet-je-doen-techniek’, maar eerder een ‘hoe-stop-ik-wat-mij-remt-techniek’.
Door het toepassen van de techniek ga je gemakkelijker, vrijer en met plezier bewegen.

Alexander Techniek gaat er van uit dat de organisatie ‘hoofd, nek en de rug’ de basis is om goed te kunnen ‘denken en bewegen’.
Wanneer je, het hoofd in de nek trekt om wat voor reden dan ook, dan verlies je lengte en breedte, je verkort jezelf en dat zal ongetwijfeld een negatief effect hebben op het uitvoeren van welke activiteit dan ook. Met als gevolg klachten zoals; zere rug, stijve nek, spierpijn, vermindering concentratie, verminderde coördinatie en balans.

‘STOPPEN’ OM VRIJ TE BEWEGEN

Je leert om onbewuste ‘slechte/foutieve’ gewoontes te ontdekken en deze te stoppen.
Door werkelijk te kunnen ‘stoppen’ leer je jezelf op een nieuwe manier te organiseren.
In de Alexander Techniek hebben we het dan over het leren denken in ‘richtingen’ vanuit een ‘niet aangespannen nek/hals gebied’ (‘vrije nek/hals’).
Dit alles dus ten gunste van een goede organisatie tussen hoofd, nek en rug, het uitgangspunt om goed te kunnen ‘denken en bewegen’.
Het is een leerproces en het leren herkennen van gewoontepatronen wordt vergroot en daardoor kun je jezelf beter ‘aansturen’.          ‘SELF HELP methode’